Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Υπηρεσίες Υγείας & Ευεξίας

Άσκηση και Φάσια (Fascia)

Η ποιότητα της κίνησης έχει υποτιμηθεί σοβαρά από τον κλάδο της της γυμναστικής. Σήμερα γνωρίζουμε ότι η κίνηση στην άσκηση, δεν είναι πλήρως αντιληπτή εάν δεν συνυπολογίσουμε το σύστημα της Φάσια. Έχει καθοριστικό ρόλο στην κίνηση και στην γενική υγεία και είναι ένα αυτόνομο σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού.

Να θυμίσουμε ότι η Φάσια είναι ένα δίκτυο ινών κολλαγόνου. Διαπερνά το σύνολο του σώματος, συνδέει και διαχωρίζει τις διάφορες δομές και όργανα. Περιβάλλει και διαχωρίζει τους μύες τα μυϊκά δεμάτια, τα μυϊκά ινίδια, ομάδες μυών, αγγεία και νεύρα. Δεν είναι ένας ιστός αλλά ένα σύστημα ιστού όπως το νευρικό σύστημα που συνδέει όλα τα μέρη του σώματος.

Μπορεί να απεικονιστεί σαν ένα ελαστικό «πέπλο» από συνδετικό ιστό, που συγκρατεί και καλύπτει ολόκληρο το σώμα μας. Είναι ένα περίπλοκο, ατελείωτο πέπλο που παρέχει υποστήριξη στα όργανα και τις αρθρώσεις. Μιλάει στο νευρικό μας σύστημα 9-10 φορές περισσότερο από τους μύες μας.

Για ένα υγιή οργανισμό σε κίνηση, χρειαζόμαστε μια υγιή Φάσια!

Το σύστημα ιστού της Φάσια έχει ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και σύσταση. Χρειάζεται σωστή ενυδάτωση και τρισδιάστατη κίνηση σαν αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος γυμναστικής. Η υγιής Φάσια προάγει την ποιότητα της κίνησης, την γενική υγεία και την ευεξία του ανθρωπίνου οργανισμού.

Η προσαρμοστικότητα της Φάσια είναι το βασικό χαρακτηριστικό που την καθιστά τόσο σημαντική για την κίνηση αλλά και για την υγειά μας. Ανάλογα με τα ερεθίσματα που δέχεται προσαρμόζεται προς το καλύτερο η προς το χειρότερο.

Για να ενεργοποιήσουμε συνολικά το σύστημα της Φάσια, χρειαζόμαστε πολλαπλά και διαφορετικά ερεθίσματα που θα «ξυπνήσουν» τον ιστό. Θα του δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον που θα απαντήσει στις νέες σωματικές απαιτήσεις.

fascia φάσια

Χρειαζόμαστε πολυδιάστατες κινήσεις

  • Χρειαζόμαστε πολυδιάστατες κινήσεις. Οι επαναλαμβανόμενες και μονοδιάστατες κινητικές δραστηριότητες δεν αρκούν και σε πολλές περιπτώσεις δεν αρέσουν.
  • Όσο εμείς φροντίζουμε να κινούμαστε και να εισάγουμε νέες κινήσεις στο πρόγραμμα μας τόσο πιο αφυπνισμένος θα είναι ο ιστός μας.
  • Όσο λιγότερο κινούμαστε και παραμένουμε στον ίδιο τρόπο εκγύμνασης, χωρίς να εισάγουμε κάτι νέο στο σύστημα τόσο λιγότερη σωματική αντίληψη θα έχουμε και θα πέφτουμε σε σωματικό λήθαργο.

Για την αποφυγή των τραυματισμών:

  • Η επαναλαμβανόμενη φόρτιση σε συγκεκριμένες γραμμές λειτουργεί ανασταλτικά αφού το σύστημα προσαρμόζεται στις επαναλαμβανόμενες απαιτήσεις.
  • Στην συνέχεια επέρχεται αφυδάτωση ιστών και ανάπτυξη φλεγμονών στις περιοχές φόρτισης.
  • Η υπεφόρτιση έχει τα ίδια αποτελέσματα με την αχρησία και την καθιστική ζωή. Είναι η άλλη όψη του ιδίου νομίσματος. Η λεπτή κόκκινη γραμμή του,
  • Η διαδικασία της ανακάλυψης νέων διαδρομών στην σωματική μας κίνηση είναι το κλειδί. Έτσι μπορούμε να κρατήσουμε το σύστημα του ιστού της Φάσια στην καλύτερη δυνατή εκδοχή του.

Δια χειρός Θεραπεία:

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια στις τεχνικές απελευθερώσεις του ιστού, προσθέτοντας κίνηση για καλύτερη ενσωμάτωση των ερεθισμάτων. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε μια πιο μόνιμη αλλαγή στο σώμα.

Τεχνικές Απελευθέρωσης της Fascia:

Οι θεραπευτές μπορούν να μάθουν μέσω του Fascial Fitness, πώς να εφαρμόσουν την απελευθέρωση της Φάσια. Μπορούν να εκπαιδετούν να χρησιμοποιήσουν μπαλάκια, ειδικούς κυλίνδρους και άλλα βοηθήματα ενεργοποίησης ή απελευθέρωσης του ιστού.

Εκπαίδευση Κραδασμών:

Χρησιμοποιούμε τον κραδασμό για να ενυδατώσουμε γρήγορα την περιτονία, να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητα του μασάζ και να απελευθερώσουμε την ένταση.

Δεδομένης της μεγάλης έκτασης του συστήματος και του τρόπου διασύνδεσης με τη σωματική και συναισθηματική λειτουργία, η μικρότερη αλλαγή μπορεί να βελτιώσει ευρέως τον τρόπο με τον οποίο κάποιος κινείται και αισθάνεται.

Φάσια fascia

Οι Τασοακέραιες δομές του σώματος εξηγούνται με βάση το Tensegrity Model. Αυτοσταθεροποιούνται, δρουν ανεξάρτητα από τις δυνάμεις της βαρύτητας και δεν απαιτούν εξωτερική υποστήριξη.

Κίνηση:

  • Εκτελούμε συγκεκριμένες κινήσεις για να φορτίσουμε το σύστημα της Φάσια. Μαθαίνουμε να εξισορροπούμε τις δυνάμεις. Δημιουργούμε νέες συνθήκες και ισορροπίες για μεγαλύτερη συνολική μεταβολή στον ιστό.
  • Για ένα εύπλαστο, ελαστικό, δυνατό και προσαρμόσιμο σώμα οφείλουμε να συμπεριλάβουμε στην καθημερινή πρακτική την γνώση της σωστής εκγύμνασης του συνδετικού ιστού της Φάσια (Fascia).
  • Με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε τις ιδανικές συνθήκες για εμάς και τους θεραπευόμενους μας. Κινούμαστε αποτελεσματικά, έχουμε καλύτερες επιδόσεις και το σώμα παραμένει πάντα νεανικό ανεξάρτητα από την βιολογική του ηλικία.

Πηγή:

Joanne Avison “Yoga: Fascia, Anatomy and Movement” έκδοση 2015.
Μετάφραση Σοφία Λαζαρίδου, Επιμέλεια Αθηνά Βιτώρη

Παραπομπές:

Γνωρίστε το Fascial Fitness

Για την αποτελεσματική εκγύμναση της Φάσια (Fascia) και του περιτοναϊκού συστήματος, δηλώστε συμμετοχή στα Σεμινάρια του Fascial Fitness. Διοργανώνονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα από την KENEXE – Gnosis & Exelixis με την επιμέλεια της Αθηνάς Βιτώρη σε συνεργασία με το Fascia Training Academy. Περισσότερα


logo_kenexe_black