Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Υπηρεσίες Υγείας & Ευεξίας

Οι 7 πιο σημαντικές περιτονιακές αλυσίδες

Η fascia «διαβάζει» ολόκληρο το σώμα μας και συνδέεται με τη μορφή μυοπεριτονιακών αλυσίδων. Είναι απαραίτητο να κατανοήσετε αυτές τις αλληλοσυνδεόμενες τάσεις για να εκπαιδεύσετε αποτελεσματικά το σώμα σας και να προαγάγετε τη μακροζωία. Στη συνέχεια, θα σας παρουσιάσουμε τις σημαντικότερες περιτονιακές γραμμές.

(Απόσπασμα από το βιβλίο «Fascial Fitness: Fascia oriented training for bodywork and movement thereapies» (Fascial Fitness: εκπαίδευση με γνώμονα τη fascia για σωματική θεραπεία και κινησιοθεραπεία) των Divo G. Muller & Robert Schleip)

1. Αλυσίδα Ώμου-Αγκώνα

Αυτή η αλυσίδα εκτείνεται από το εξωτερικό του πήχη μέχρι τον αγκώνα και την εξωτερική πλευρά του βραχίονα με την πλευρική μεμβράνη που συνδέεται με τη fascia του δελτοειδούς, η οποία εκτείνεται από το πάνω μέρος του τραπεζοειδούς μέχρι τον λαιμό. Εκτείνεται επίσης από το μέσο και κάτω μέρος του τραπεζοειδούς μέχρι τη σπονδυλική στήλη.

2. Αλυσίδα θώρακα-δικεφάλου

Αυτή η αλυσίδα εκτείνεται από το εσωτερικό του πήχη, μέσω του αγκώνα, στην πλευρά του καμπτήρα του βραχίονα, συμπεριλαμβανομένου του δικέφαλου. Στη συνέχεια, συνδέεται με τον μέγα θωρακικό μέχρι το στέρνο.

3. Το κοιλιακό δίκτυο

Το κοιλιακό δίκτυο είναι πολυστρωματικό και εκτείνεται σε πολλαπλές κατευθύνσεις: ευθεία, λοξά και εγκάρσια. Αυτό το δικτυωτό πλέγμα εκτείνεται προς τον εγκάρσιο κοιλιακό μυ, ο οποίος συνδέεται με το πυελικό έδαφος.

Ο ευθύς κοιλιακός μυς σχηματίζει την ανώτατη, κατακόρυφη στρώση, η οποία εκτείνεται από το ηβικό οστό μέχρι το στέρνο. Η δεύτερη, βαθύτερη στρώση εκτείνεται διαγώνια και σχηματίζεται από τον έξω λοξό κοιλιακό μυ, ο οποίος διατρέχει το πλάγιο μέρος των πλευρών από το πάνω μέρος εξωτερικά μέχρι το κάτω μέρος. Από εκεί πλέκεται και διεισδύει μέσα στον έσω λοξό κοιλιακό μυ, ο οποίος εκτείνεται κατηφορικά και προς τα έξω. Από κάτω βρίσκεται ο εγκάρσιος κοιλιακός ο οποίος, μαζί με το πυελικό έδαφος, συνθέτει την εσώτερη στρώση. Αυτή η βαθιά εγκάρσια στρώση σχηματίζει επίσης ένα είδος εσωτερικού περιτονιακού «κορσέ» που εκτείνεται γύρω από τη βαθύτερη στρώση της θωρακοοσφυϊκής περιτονίας και επομένως σταθεροποιεί τους οσφυϊκούς σπονδύλους.

4. Διαγώνια αλυσίδα πλατύ ραχιαίου και γλουτιαίων μυών

Αυτή η πλατειά διαγώνια αλυσίδα εκτείνεται από τον μέγα γλουτιαίο μυ μέχρι τον πλατύ ραχιαίο και καλύπτεται από την επιφανειακή στρώση της θωρακοοσφυϊκής περιτονίας. Συνδέει το πάνω με το κάτω μέρος του σώματος, ενώ η ελαστικότητά της επηρεάζει, μεταξύ άλλων, την κίνηση χεριών και ποδιών στο βάδισμα. Καθώς η θωρακοοσφυϊκή περιτονία σχηματίζει μια πυκνή μεμβράνη συνδετικού ιστού, μπορούμε να υποθέσουμε πως αυτό σημαίνει ότι μια υγιής πλάτη είναι σε θέση να αντέξει σε μεγάλα φορτία και έντονες κρούσεις. Επιπλέον, οι δυνατοί ιστοί και ο επαρκής τόνος της fascia γύρω από τους γλουτούς είναι οι καλύτερες εγγυήσεις για σφιχτούς γλουτούς.

5. Αλυσίδα πελματιαίας fascia-πτέρνας-Αχίλλειου τένοντα

Αυτή η αλυσίδα σχηματίζεται από την ινώδη μεμβράνη που καλύπτει όλο το πέλμα. Εκτείνεται από το σαρκώδες τμήμα των δακτύλων μέχρι την πτέρνα και ονομάζεται πελματιαία fascia. Η πελματαία fascia γίνεται πιο συμπαγής προς το τμήμα της πτέρνα που καλύπτει το οστό της πτέρνας. Αυτό το τμήμα μπορεί εύκολα να μετακινηθεί και συνδέεται με το πίσω μέρος του Αχίλλειου τένοντα, το οποίο έχει μια μακρύτερη επέκταση, την Αχίλλειο απονεύρωση, η οποία φτάνει μέχρι το γόνατο.

6. Αλυσίδα καμάρας πέλματος-προσαγωγών-πυελικού εδάφους

Αυτή η αλυσίδα εκτείνεται από το εσωτερικό του πέλματος, ανάμεσα στην πτέρνα και το έσω σφυρό μέχρι το εσωτερικό της κνήμης. Διεισδύει βαθιά μέσα στην κνήμη, ανάμεσα στο κνημιαίο οστό και την περόνη, περνά μπροστά από τους μύες της κνήμης και από εκεί φτάνει μέχρι το εσωτερικό του γονάτου. Αυτή η fascia δυναμώνει την αρθρική κάψα του γονάτου, καθώς και τους συνδέσμους του γονάτου. Αυτή η αλυσίδα συνεχίζει προς τους προσαγωγούς, μια συμπαγή μυϊκή ομάδα που βρίσκεται στο εσωτερικό του μηρού. Οι προσαγωγοί διεισδύουν μέσα στη λεκάνη και συνδέονται με το πρόσθιο τμήμα του πυελικού εδάφους.

7. Πλατιαία περιτονία: Η fascia του μηρού

Αυτή η μεγάλη fascia ξεκινά από τη λαγόνια λοφία και εκτείνεται στο εξωτερικό του μηρού και μέχρι λίγο κάτω από το γόνατο. Ο μέγας γλουτιαίος μυς και ο τείνων την πλατιαία περιτονία – ένας μικρός αλλά δυνατός μυς που ξεκινά από το πρόσθιο πυελικό χείλος – συνεργάζονται συσφίγγοντας τις μεμβράνες. Στην εκπαίδευση, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτή τη μαγική 7η περιτονιακή αλυσίδα όσον αφορά τη σύσφιξη του συνδετικού ιστού, επειδή η fascia του μηρού και το ιδιαίτερο σχήμα της στην εξωτερική πλευρά του μηρού, ή αλλιώς λαγονοκνημιαία ταινία, είναι υπεύθυνη για τη γράμμωση του μηρού. Επομένως, αυτή η fascia παίζει κεντρικό ρόλο σε σχέση με τον σχηματισμό κυτταρίτιδας.

Πηγή: Fasciatrainingacademy

Γνωρίστε το Fascial Fitness

Για την αποτελεσματική εκγύμναση της Φάσια (Fascia) και του περιτοναϊκού συστήματος, δηλώστε συμμετοχή στα Σεμινάρια του Fascial Fitness. Διοργανώνονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα από την KENEXE – Gnosis & Exelixis με την επιμέλεια της Αθηνάς Βιτώρη σε συνεργασία με το Fascia Training Academy. Περισσότερα


logo_kenexe_black